The person who says it cannot be done should not interrupt the person doing it!

Don't cry because it's over, smile because it happened.



torsdag 8. mai 2008

Lay back in the arms of someone....

Tittelen har ingenting med håndarbeid å gjøre, men er rett og slett en sang jeg ikke får ut av hodet. Er det ikke irriterende? Vel, det er iallefall bedre enn å synge på "Hjulene på bussen de går rundt og rundt" eller "Postmann Pat" en hel dag. DET er irriterende det.

Men iallefall. Jeg ble ferdig med en Caliometry til pulsvarmerene igår. Tenk, jeg startet OG avsluttet noe på samme dag. *Slå-meg-selv-på-brystet*


Idag dro jeg på Grøtans på Steinkjer og byttet inn et broderi jeg har kjøpt. Man får en del nøster for 270 kr gitt. Smøg de ned i garnkassen min, og har så langt ikke nevnt det til gubben. Så hysj-hysj damer!

Men det jeg har fortalt er at jeg har kjøpt mønster og garn til en Mariusgenser til Poden på 7 år. Han var selv med og valgte farger. Ble en blå bunn (nesten petrol men ikke helt), offwhite og eplegrønn/limegrønn. Valgte Sandnes Smart. Dette er det største strikkeprosjektet mitt siden genseren jeg startet på sent på 80-tallet (og som ikke er ferdig ennå heller *kremt*). Men jeg nyter strikkingen på en helt annen måte nå enn da (har sikkert noe med alderen å gjøre, jeg er jo tross alt gammel-kjærring nå).

Og så fikk jeg en overraskelse av min kjære. Han syntes han hadde forsømt meg nå i våronna (han jobber på FK og skal fore alle disse gale bøndene med såkorn og diverse). Dette er det jeg fikk (og som jeg har ønsket meg lenge):

9 kommentarer:

frksnupp sa...

Flotte pulsvarmere, sånne kunne jeg tenkt meg selv =) har en del alpakka liggende, med dobbel tråd må de vel passe bedre til en litt større unge?

Niko sa...

Fin vårfarge på pannebånd og pllsvarnere. Ha ei fin helg. Må du ikke smi fingran. Niko

Anonym sa...

Settet ble fint i grønt, det blir nok en populær gave!

Her i huset går det nettopp i Postman Pat og hjulene på bussen + et par stykker til. Toåringer ELSKER gjentagelser, sukk. Men det er jo en fin tid uansett da, og så vokser de jo så fort. Storesøsteren nekter meg åsynge nå....

Flott kniv du hadde fått! Ha en god helg!

Anonym sa...

Synes at pulsvarmerne og calorimetrien ble kjempefine! Fargen var en ekstra spiss som gjorde settet spesielt...

Anonym sa...

Eh... Tusen takk (not) for de sangene som svirrer i hodet mitt nå...

;)

Riktig god helg.

Anonym sa...

heisann =) Nå har jeg væørt på besøk i bloggen din SÅ Mange ganger at nå legger jeg en link til deg i bloggen min, håper det er greit =)

ha en fin fin lørdag!

ps: fargen på pulsvarmerne var bare rå-lekker!

HamarJente sa...

Så flott at gutten din får være med å plukke ut garn og farger selv. Større sjans for at det blir ett favoritplagg da. Og det er jo ikke dumt når du først legger så mye arbeid i det. Flott gave du hadde fått også =)

Anonym sa...

Calorimetry er det jammen lenge siden jeg har strikket. Din var i en nydelig farge! Flotte med et helt sett som matcher.

HamarJente sa...

Får ikke til å sende PM på hobbyboden i dag.. Men har oppdatert innlegget med link til pannebåndmønsteret. Ha en fin dag videre!