The person who says it cannot be done should not interrupt the person doing it!

Don't cry because it's over, smile because it happened.



lørdag 17. mai 2008

Krympet Marius og feiret 17.mai

Marius krympet i går... hadde strikket en del og oppdaget at.. oisann.. hadde visst glemt en stripe hvit. Og siden jeg likevel syntes jeg hadde strikket litt vel stramt på en runde like ved, fant jeg ut at jeg skulle rekke opp. Bildet viser hvor langt jeg hadde kommet før jeg begynte å rekke opp.


Men å rekker opp mønsterstrikk er ikke enkelt fant jeg ut. Tilslutt ble jeg så irritert at jeg rekte opp hele mønsterrekka.

Så nå skal jeg dobbelsjekke at jeg ikke har mistet noen masker før jeg setter igang igjen. Er jeg lei meg? Litt.. men så tenkte jeg som så at så morro det var å strikke mønsteret så gjør det ingenting. Dobbelt morro (om jeg sier det ofte nok til meg selv så tror jeg nok på det tilslutt ikke sant??)

17. mai ga regn, sol, hagl, snø.. altså en typisk trønderdag. Men ungene koste seg, og det gjorde Ho Mor også..


Stolt Pode i dressen sin. Måtte kutte ved beina, Poden har strekt seg siden sist han var oppdresset. Blir ny til bryllup i sommer. Eller skal jeg kjøpe bunad? Synspunkter mottas med takk.

Vesla elsker sin strikkede bunad. Tredje året hun bruker den. Den har vokst fra å være sidkjole til å krype opp mot knærne. Hun har bunad i flere år ennå. Kjøpte den på en bruktbutikk på Stjørdal for 4 år siden, da Vesla var to. Var litt utolmodig etter å ha den på henne kan du si :-)


Når hun vokser ut av denne skal jeg strikke ny.. tror jeg. Fant ikke lua idag, og bunadskjorten hadde krympet i skapet. (Slutt å vokse jente!). Men en hvit bluse passet bra.

3 kommentarer:

Beate sa...

Kjedelig å måtte ta opp igjen, men du strikker så fort og fint, at du er snart like langt :)

Anonym sa...

Kjempe flott strikket bunad :)

Fru Keilegavlen sa...

Flott Mariusgensar du strikkar. Det er alltid kjedeleg å rekke opp igjen, men du er nok snart tilbake dit du var. ;) Flott bunad og flotte barn! Ønskjer deg og dine ei fortsatt fin helg.