The person who says it cannot be done should not interrupt the person doing it!

Don't cry because it's over, smile because it happened.



søndag 24. august 2008

Litt søndagspusleri

Dette innlegget består av tre deler:

1. Raid på et bruktmarked
2. Sortering og påfyll av knapper
3. Litt strikkerier

Bare så dere er advart liksom. Okey, here we go...

1. Raid på et bruktmarked

Fredag ettermiddag var jeg på vei hjem da jeg så et skilt hvor det sto "Stort bruktmarked". Skitt au tenkte jeg.. kan vel ta en tur. Joda, skal si deg det ble tur. Har vært der tre ganger så langt. Og litt ble med hjem hver gang.

Første turen på fredag ble det med en dorullholder til 5 kr (helt vanlig blank greie) og en kjøkkenutstyrholder i terakota til 20 kr (skimtes bak Vesla lenger nede i innlegget). Men i tillegg så jeg mye annet jeg hadde lyst på.

Søndag var de åpent igjen og da ble det faktisk to turer. Jeg hadde nemlig sett meg ut en kaffekopp med tefat, en karaffel og en tobakksboks på fredag. Var veldig spent på om noen hadde kjøpt de før meg, men nei.. de sto og ventet på meg! Jippi.. gleden var stor :-) Jeg fant også en rosemalt boks til 20 kr, en bitteliten søt tine til 10 kr, og tobaksboksen betalte jeg også 10 kr for.


Tobakksboks ..............................Rosemalt skrin og kaffekopp

Liten søt tine. ............................Her er forøvrig de andre boksene jeg har så langt. Den lille runde er en gammel pilleboks.


Her er karaffelen, og et par detaljebilder av den. Er den ikke nydelig? Og står så flott til fatet jeg fikk av svigermor. Det er kjøpt på Kid.


På min andre tur på søndag fant jeg dette smykket. Snoren er grufull, men anhengene er absolutt nydelige og kostet meg bare 20 kr.

De fikk meg til å tenke på Babsy fra Hobbyboden. Hmm... Skal dele opp smykket tenkte jeg.


Denne brosjen er håndlaget i Finland, og skilpaddeanhenget bare ropte etter å bli med hjem. 5 kr per del.

Det jeg ikke har bilde av her er fire flate dessertskåler til 10 kr stk. I tillegg fant jeg to fat, to kopper, en kaffekjel, en visp og en sleiv som ungene skal få ha i dukkestuen. Totalt 32 kr.

Del 2. Sortering og påfyll av knapper

Jeg har noen knapper kan man si. Men mye vil ha mer.


Var innom Kreativ på Steinkjer og kjøpte 6 Hello Kitty-knapper. Synes ikke de var så fine, men Vesla falt i staver over dem. I tillegg ble det fire hjerteknapper i tre.


Denne boksen er etter min farmor. Er en stund siden man fikk kjøpt Trine sprø stekte løk. Fiiiine fatet mitt fikk æren av å holde på knappene mens jeg sorterte dem.


Denne boksen er litt blanding tror jeg. Kjenner igjen noen fra mamma's strikkerier, men også noe fra farmor.

I tillegg hadde jeg ett par bokser jeg ikke hadde flyttet over til knappeeskene mine ennå.


Litt forskjellig. Er ikke John Deer-knappene kule? Har en onkel som driver gård, skal se om jeg finner noe å lage til ham med knapp på. Min traktor-gale stefar (hihi.. han liker ikke å bli kaldt det) skal også få noe.


Og slik ser eskene mine ut etter sortering. Blir nok innkjøp av flere slike. De er greie å stable oppå hverandre, og har passe store rom. De er kjøpt på Jysk.

Del 3. Litt strikkerier


Dette er Pirat Gal av Erssie Major. Jeg strikker i voksenstr, men ettersom jeg bruker Dale Lerke blir det barnestørrelse av det. Herlig garn, herlig lue å strikke.

Jeg har strikket en del kopptuer. Men etter å ha strikket noen runder på en Ronille-klut ble jeg redd for å gå lei innen Kopptue-alongen startet. Bråstoppet, felte av, sydde sammen og vips... et pannebånd til Vesla. La opp 80 masker, skulle ha en skikkelig stor klut/håndduk.

Nå har jeg begynt på en Marius heldress. Bruker Rubin fra Sparkjøp, sokkepinner 3 og rundpinne 3.5. Det blir et spennende prosjekt.

Kariusskjerfet ligger fremdeles som en Ufo i strikkeveska, som straff for at det våget å bli feil. Skamme seg Kariusskjerf!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hilde-Pia

Travel helg med andre ord!

Vims sa...

Du skjønne dame...hvor skaffa du deg de John deere knappene? må ha de, bare må ha de...

Rødhetta sa...

Skal si du har gjordt noen godt kjøp i helga! Men du hvor kjøpte du de John deer knappene? har en kropp vedsiden av meg som skulle hatt slike;)