The person who says it cannot be done should not interrupt the person doing it!

Don't cry because it's over, smile because it happened.



onsdag 20. januar 2010

Nøstebarntunika til meg selv

Ja, det er sant!!! Jeg har strikket noe til meg selv. Og jeg er så fornøyd. Tunikaen henger nå på stua slik at jeg bare kan sitte og se og beundre og føle meg stolt.




Mønsteret er fra Nøstebarn, og garnet er New Zealand Lammeull. Fikk 100g petrol i julegave og bestemte meg for å lage noe til meg selv for en gangs skyld. Men 100g holder ikke til en hel tunika, så jeg fikk byttet til meg litt sort og oransje NZ. Og jeg valgte kort armer. I tillegg har jeg strikket vrangbord med pinne 4 istedet for 5. Resten er strikket med pinne 6. Hele herligheten veier 112 g.


Den er så god og fin på, perfekt passform og min min miiiin...

11 kommentarer:

Galskap sa...

Flott tunika!!! :)

Jeg strikket meg en tunika i sommer, jeg... I cotton viscose og lin. Svart. Jeg strikker kun svart til meg selv. Så kjip er jeg. Men jeg ble så fornøyd med den tunikaen, og har så og si bodd i den! Men det er vel det eneste jeg har strikket til meg selv på de siste 13 årene...

Ugla sa...

Kjempelekker! Kan ikke huske at jeg så den i boka, så da må din være mye finere enn den i boka!
Og skulle du bli lei av den så er det bare å sende den nedover, den skal få et godt hjem hos meg :-)

Fjellrosa sa...

Gratttissss, men få maya til og ta bilde med deg INNI da.......(ekke noe nyskjerrig nei....fnise)

Kelsina sa...

Kjempefin tunika. Spennende fargekombinasjon.

jaja74 sa...

Nydelig tunika PerJorun! Skal bare strikke opp x antall kg garn så skal jeg ha meg en slik tunika jeg også:)

Anonym sa...

Se der ja,så bra. Da får du beundre den i stua i dag, å sprade rundt med den i morgen:-)

Fikk ikke lakt inn med google kontoen min jeg.Så jeg blir anonym.
Maria

Ingeborgs strikkeblogg sa...

Artige tunikaer

Anonym sa...

Actionbilde med tunikaen på kreves! :D
Camilla

Myrtle sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Myrtle sa...

Skulle bare si at det var en utrolig fin bunnfarge...

sipusa sa...

Nydelige farger:-D
Likte særlig detaljen med de oransje stripene men det var neppe overraskende hehe. Og de hadde jo ikke vært så flotte uten de andre fargene så da så----et eller annet lurt poeng;-P

Kos deg med tunikaen uansett!