The person who says it cannot be done should not interrupt the person doing it!

Don't cry because it's over, smile because it happened.



lørdag 31. mai 2008

Hemmelig Uvenn og ny bestevenn

Jeg har fått gave fra min hemmelige uvenn. En hemmelig uvenn skal sende det styggeste, ekleste garnet man har, eller noe man rett og slett ikke ser seg råd med.
Vel, min uvenn sendte meg tre nøster skikkelig gult nissegarn i 100% akryl. Jeg er ekstatisk *mumle*

Som trøst (tror jeg, kan ikke se noe galt i det garnet) fikk jeg to nøster Sandnes Soft Mohair. Fargene var herlige regnbuefarget. De skal jeg lage sjal av :-D

Umulig å ta bilder med kamera. Sorry

Vesla, Gubben og jeg dro en tur til Svartjønna idag. Hun måtte "ordne" seg før hun dro.
Musefletter, blomst i håret, solbriller og sykkelhansker måtte det være. Jeg har ikke vært på Svartjønna før. Det er et vann i Byafjellet over Steinkjer. Gubben sa det var ca 30 minutter rask gange fra oss og dit. Vel, rask gange er ikke min stil. Og med Vesla oiende over hver en blomst på veien tok det ca 90 minutter. Men det var verdt det!

Gubben kan jo ikke dra noe sted uten fiskestangen, så den ble tatt frem så fort pølsene var fortært. Men til tross for at fisken hoppet rundt oss, ble det ikke noe napp.


Jeg prøvde også fiskelykken, men hadde ikke noe mer hell. Da var det godt å finne frem noe rosa garn som hadde sneket seg med. En Caliometry er på vei :-)

Hater bilder av meg selv, men måtte ha bevis på at jeg var der også :-)


I tillegg har jeg vært på martna. Martnan i seg selv var ikke så mye å skryte av. Men de hadde skattejakt med sjørøvere for unger og et antikvitets og bruktmarked for meg :-) Og etter en "diskret" forespørsel til Gubben om bursdagsgave litt på forskudd (hihi) ble denne med meg hjem:
Min nye bestevenn!
Jupp.. jeg er ekstatisk!!!
Den er en brukt Husqvarna 2000. Skal se på nettet om jeg finner bruksanvisning til den. Og jeg måtte innom biblioteket og finne bøker om søm. Fant disse i farten:
Masse bøker om vesker.
Gleder meg!!!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Sy vesker ja, det er moro det..! Slitan med ny maskin.

Unknown sa...

Så flott at du har fått deg symarskin, nå kommer det til og dukke opp masse søm prosjekter fra deg tenker jeg.
Ha en fin søndag :-)

Anonym sa...

Heisann. Takk for besøket i bloggen min. Du har en kjempe fin blogg, med masse fine bilder og ting du lager :) Ha en fortsatt fin søndag :)
Ronille

toja sa...

Gratulerer med symaskin! Håper du får mye glede av den!

Anonym sa...

Hei og takk for besøk i bloggen min ! Og morro at du likte veska - jeg har store planer om å lege en til - men da med rette sømmer *ler* Hello Kitty boka er igrunnen ganske festlig også - den har oppskrifter både for baby, barn og mamma. :)
Ha en fin søndag videre :) - og gratulerer med symaskin !

Anonym sa...

Så mye fint du har laget.Nydelig sted dere var på tur.Om ikke fiskelykken var så stor der,så var den desto større på Martnan.Gratulerer med 'ny' symaskin.Håper du får masse glede av den:)

LilleBlå sa...

Ser ut til at dere har hatt en fin tur, fiskelykke eller ei! Og så gøy med symaskin da! NÅ tenker jeg det blir søm hos deg også! Det gule nissegarnet kan du jo strikke en Gulasj av.... *fnis*
Ha en knallers mandag!

Anonym sa...

Hehe - er det slike uvenner man skal plages med, så tror jeg man overlever, eller? ;)

Tusen takk for hilsen i bloggen!

randi K design sa...

Ser ut som dere har fine sommerdager der hjemme i Norge!
Ha en forsatt fin uke, og ikke bruk opp alt finvaeret foer jeg kommer hjem en tur i Juli...

Anonym sa...

gratulerer med ny symaskin :) Også så deilig å være i nærheten av vann når det er fin-vær :D Ønsker meg båt og langtr til havs jeg ..... hehe =)
fant forresten masse fint på plantasjen i dag.... kommer litt om det på bloggen i kveld ;)

ha en flott uke du også =)

annesand sa...

Heisann!
Sånn maskin har jeg også! (Men har rota bort bruksanvisninga.) Fant du disse bøkene i hobbyavdelinga? Til venstre opp trappa? Til høyre opp trappa finnes det fler sømbøker ;-)

Sølvis blog sa...

Sånn symaskin lærte jeg å sy på , mora mi har en slik ,og fikk den i 1965